martes, 6 de mayo de 2014

Redacció de l'Èlia

Els alumnes de cicle superior de  la nostra escola han participat en el concurs de redacció convocat per la Bibloteca el Caliu de Sant Joan de Palamós.

En aquesta ocasió l'Èlia Cané Brull  ha guanyat el 2n premi amb el seu escrit: "Un misteri a Sant Joan" i perque podeu gaudir de la seva composició aquí la teniu:


UN MISTERI A SANT JOAN


El dilluns passat caminant pels carrers de Sant Joan, carrers estrets amb cases de pedra i balcons petits, anava pensant amb les meves coses quan baixant pel carrer de l’Església em va sorprendre una veu. Sortia d’una d’aquelles jardineres que hi ha a prop de les escales de l’església.
.
Primer, no en vaig fer cas però quan anava a girar pel carrer de l’Aiguamoix la vaig començar a sentir més fort i em vaig girar per veure d’on venia. Vaig tornar al carrer de l’Església una mica encuriosida.
.
Entre mig de les fulles d’una jardinera vaig veure una coseta blava que es movia. Primer em vaig mig espantar però després m’hi vaig anar acostumant a poc a poc i amb paciència vaig arribar a descobrir que era un follet petit i simpàtic que em mirava amb cara de sorpresa. La veritat és que jo també ho estava de sorpresa!
.
Em va dir que me’l posés a la butxaca i jo sense saber molt bé perquè me l’hi vaig posar. Em va dir que anéssim a la plaça de Mossèn Gumersind i ens vam seure al banc on hi ha la seva escultura. Em va explicar els anys que feia que vivia en aquella jardinera. Com havia vist canviar el carrers de Sant Joan i la seva gent.
.
Al cap d’una estona d’estar parlant em va dir que tenia set i vam anar a la plaça de Sant Joan. Com sempre hi havia nens jugant i vaig tenir una feinada per amagar el follet, sort que amb una goteta d’aigua de la font de la plaça en va tenir prou!
.
Vam haver de marxar d’allà i vam decidir anar a  amagar-nos a la biblioteca del poble, la Biblioteca El Caliu. Com que a tots dos ens agrada molt llegir vam decidir passar-hi una estona. Ell mateix va triar un llibre amb relleu on sortien tots els camps i boscos del voltant de Sant Joan i em va dir que li encantaria anar-hi. El follet no hi havia viscut mai al bosc i no en sabia res. Aquesta vegada vaig ser jo qui li vaig explicar ple de coses dels boscos i camps: com eren, què hi havia, què hi passava...
 .
De mica en mica ens vam anar coneguent i ens vam fer bons amics. La tarda ens va passar volant. Jo havia de tornar cap a casa.  Ens havíem d’acomiadar.
.
Vam quedar que cada dilluns quan jo acabés l’escola l’aniria a buscar a la seva jardinera i aniríem a la Biblioteca  El Caliu per llegir uns quants llibres i explicar-nos coses per conèixer-nos millor.
.
Per tornar-lo al seu amagatall me’l vaig tornar a posar a la butxaca perquè tenia por que algú el trepitgés i el descobrís. Em sembla que mai ningú de Sant Joan se’n havia adonat que aquell follet era allà. Potser jo era la primera.
.
Si alguna vegada passegeu pels carrers estrets de Sant Joan i sentiu una veueta no us espanteu, potser és el follet. Agafeu-lo amb conte i us el poseu a la butxaca. El podeu portar a la biblioteca i li podeu explicar històries sobre boscos, camps i prats, segur que li agradarà molt...però sobretot si el coneixeu guardeu el secret!

   Èlia Cané



1 comentario: